tisdag 29 juni 2010

Snart 5 veckor!

Hej alla.

Ska beställa nya shakes & började undra hur länge jag ska köra Ren Kur. Har inte uppnått det första målet som är 65 kg. Börjar undra om jag ska köra en vecka till & försöka nå mitt första mål, sedan börja med upptrappning. Kanske man sen kör ren kur för dom sista kilona om typ 2 veckor.
Har ingen aning hur jag ska göra. Har hört med många vad dom tycker, men jag skulle vilja ha hjälp av er Cambridgare. Som varit där & vet hur kroppen fungerar. Vill inte stanna i vikten utan fortsätta gå ner. Är lite rädd att när jag börjar äta så ska jag bara stå still.
Kanske man ska sattsa på att bara äta Lunchen & inte Middagen som brukar bli fetare & resten Shakes??
Snälla HJÄLP!!
Kramar Hanna

2 kommentarer:

Saring sa...

Det här är ju helt individuellt. Själv upplevde jag att Ren Kur funkade så himla bra att jag mer eller mindre körde på i åtta veckor - med vissa små miniavbrott pga representation i jobbet. För mig var utmaningen kombinerad kur.

Om du tycker att ren kur funkar fint så kör tills du fått nog och trappa därefter upp till kombinerad. Tycker du att det är jobbigt med RK, byt till Kombinerat.

Mer råd än så kan jag inte ge. HEJJAHEJJA!!!

M sa...

Jag håller med Saring om att du måste klura ut vad som känns bra för dig just nu.

Om jag utgår från mig själv tycker jag till exempel att livet på Ren Kur är skönt, tryggt och enkelt, och jag skulle gärna vilja leva så tills jag når målvikten. Jag körde nästan fem veckor ren kur, sedan blev jag "tvungen" att göra avsteg på helgerna som följde, men att köra ren kur i veckorna blev min räddning. Hade det inte dykt upp en massa sociala tillställningar i maj och juni hade jag gärna kört längre utan avbrott, för det är en sådan enorm motivationskick att nå delmål efter delmål.

Men som sagt, det är ju otroligt lärorikt att köra kombinerad kur också, plus att den sociala biten kanske flyter lite lättare? Mår du bra och känner dig stark tycker jag att du ska "passa på" att köra ren kur medan motivationen är hög. Det svänger ju så väldigt, har jag märkt! :)

Stort lycka till! Du är superduktig!