torsdag 24 juni 2010

4 Veckor med Cambridge!

Hej alla!


Idag när jag ställde mig på vågen blev jag lite besviken, har gått ner 1,5kg på en vecka & hade gärna fått vara en större siffra. Vet innerst inne att det beror på min synd dag jag hade i veckan & jag ska vara glad att jag gått ner iaf.


Nu är vi inne på vecka 5. Tycker att det går grymt snabbt. Den här veckan ska siffran vara högre. :) Har varit inne på att inte äta vanlig mat på Midsommar, men kan säga att hjärnspökena vill! Gud, de kommer bli en utmaning för mig. God grillad mat, dricka, godis, tårta & en massa roligt sällskap.


Sedan ligger nog problemet att de flesta säger att jag "måste ju äta på midsommar". Fast jag har sagt till dem att det är som att hoppa över 1 kg nedgång den veckan. SÅ jag ska stå stark för mitt val & endast äta en drink! :)


Mitt nuvaranade mål är att komma ner till 65kg. Längtar sååå mycket efter den 5:an kommer fram. Har tagit mig förbi 70 & ska aldrig dit igen.


Testade ett par Jeans igår... Jag kunde faktiskt ha dem. Men ska vänta ett tag till så kanske dom sitter ännu bättre!! Längtar!!!


Ha det bra.

Kramar Hanna

4 kommentarer:

M sa...

Stort grattis till dina fyra veckor! En helt fantastisk prestation som det är långt ifrån alla som klarar av att genomföra. 1,5 kg är dessutom mycket på en vecka, och det är få viktminskningsmetoder som ger ett sådant resultat. Var stolt över dig själv, du är superduktig!

Angående midsommarafton tycker jag att du ska stå på dig. Att satsa helhjärtat på dig själv såsom du gör nu är märkligt att folk ens ifrågasätter. Precis som du säger betyder ju en vecka på Ren Kur att du uppnår ett bättre resultat, vilket ger dig större glädje en några jordgubbar och en Pripps Blå imorgon. Tänk så mycket gott du kan njuta av (i måttliga mängder) sedan när du har nått ditt mål!

Jag körde nästan fem veckor på ren kur och jag är glad att jag var ståndaktig i början och avböjde att äta "för att det hör till". De senaste helgerna har jag både ätit och druckit gott, men å andra sidan har jag tillåtit mig att göra det eftersom den allra största viktminskningen ligger bakom mig, men jag tycker fortfarande att varje gång är en förlust av det där extrakilot som man strävar efter varje vecka. Så, jag tycker definitivt att du ska vara hård mot de hårda och ta en shake. :) Njut av ljuset, värmen och sommaren, mat kan man äta när som helst annars.

Lycka till och ha en underbar midsommarhelg!

Kram M

Shamandalie sa...

Hej!

Jaa, vi har som gjort det :) Och tack.

Vad kul att det går så bra för dig med Cambridge! Kämpa på :)

Jag måste då släpa mig till gymmet i veckan... Har äntligen blivit helt frisk från förkylningen xP Går du nå dit nu eller har du inte tid eller får inte?

Kram

Shamandalie sa...

Hej!

Joo, man måste alltid vara realistisk när det gäller sådana saker. Det går jättefort i början men inte lika fort sen...

Äsch då, hoppas du får hjälp snart och att det blir bättre. Det kan inte vara roligt alls :(

Haha xD Jaa du, jag har varit sjuk i ca två veckor nyligt. Plus att jag och pappa stack på semester till Helsingfors i fyra dagar och kom hem imorse :) Men på måndag börjar sommarjobbet, så då lär du nog se mer av mig på ICA ;)

Ha en trevlig midsommar du med! Det är ju inte maten som högtiderna handlar om egentligen, det är ju gemenskapen och sällskapet :) Så du kommer klara dig hur bra som helst!

Kram

Smycka dig sa...

Grattis gumman mamma hejar på dig och försvarar dig när andra inte förstår!!!!
kram mamma