söndag 18 maj 2008

Min underbara klänning

Hej alla glada.. :D Måste ju bara visa denna himmelska klänning som jag gjorde i 9:an. Har aldrig varit nöjd med något som jag sytt. Men denna klänning la jag ner mycket tid på. Nästan hela 9:an gick åt att göra allt på klänningen. Jag har alltid velat vara duktig på att sy, men har aldrig varit särskilt nöjd med något. Min mamma har alltid gjort fina saker, och nu har även jag gjort det..:D
Klänningen är gjord i ett rosa,brunt broderat gobeläng och i ett rosa tai-siden.. Jag har fått modellen från en gammal katalog med 1700-tals klänningar. Alla klänningar var puffiga och hade inga mått. Så vi fick själva räkna ut och rita upp mönster från en liten mall i boken.
Är såå grymt snyggt med puff-rumpa.. Är snyggare när man har en tyll kjol under..:D Är en snygg rak modell fram, även en liten spets längst ner på överdelen. Klänningen är uppdelad i stycken, under kjol med rynk som gör att den blir puffig.
De här tyget var dyrast och det tyget jag var tvungen att betala mellan skillnaden själv på, men är jätte snyggt... skiftar lite åt silver i solsken...

Ha det bra alla .:D
HANNA <3

5 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

Jasså vad roligt. Va går du för något? låter som det är en toppen skola*fniss* själv gick jag turist hotell för att jag ville bli turistguid med hundspann,man vi har inte de utbudet här där jag bor så man får jobba i en betongfabrik och gjuta väggar till hela sverige=( men det är rätt ok det oxå.Jag målar ju väggarna. kram

MOONLOVER´S sa...

Glömde ju svara hur det går med lilla valpen=) Jo det går fin,får ju hem den efter midsommar=) det är jätte svårt att titta på bilderna för varje vecka växer dom ju om sig!! Hoppas jag tar mig dit snart och se dom små liven. kram

Millan sa...

Jisses vad duktig du är!
Supersnygg!

Tänk om man kunde få till nåt sånt där snyggt.

Hoppas att allt är bra med dej!
Kramar millan

MOONLOVER´S sa...

Så fin den var=) Men jag såg något i sidoelementet som inte var lika fint*burr* ha ni en orm?Hjälp jag skulle dö,jag e lite små rädd dom där djuren jag=) Jo jag har bestämt mig för valpen i sidoelementet mitt=) Den blir det=)
kram och trevlig helg

Karin sa...

Vilken fantastisk klänning! Jag är djupt imponerad. Förstår verkligen att du är stolt. Med all rätt.
Ha det gott.
/Karin