tisdag 25 januari 2011

Socker - Socker - Socker

Hej.
Vi har varit på inköpsmässa i helgen & jag har inte kunnat uppdatera bloggen nå. Det har varit helt underbart att få se alla nyheterna & köpt de har vi gjort!! HERRE GUD!
Viktväktarna har gått ganska bra, har svävat i väg lite då & då, men ändå försökt att tänka på det. När vi var nere i stockholm så unnade vi oss god mat & efterätt. MUUUMS!
De enda som är så frukansvärt svårt med att gå ner i vikt är väl ändå att bli av med de där SOCKER-SUGET!
Känner ständigt ett sockersug blir som galen när sockersuget kommer. Försöker dämpa de med att tugga tuggummi. Hjälper ibland med inte alltid. Vet ju att jag klarar de, men fan vad det är tungt! Man kämpar varje dag & ver inte riktigt vars man ska ta vägen när det kickar igång.
Idag ska jag testa att göra så mkt som möjligt så att jag inte hinner bli sugen. För lyckas jag vara utan socker några dagar så vet jag ju att det går över. Det jag missbrukar är ju inte maten utan sockret.
Vi får se hur det går.
Kramar Hanna

1 kommentar:

Shamandalie sa...

Hej!

Kul att det funkar för dig med ViktVäktarna :) Nää, LCHF var inte min grej tydligen... Vet bara inte vad jag ska göra nu för att gå ner i vikt :P Men ska iaf börja träna ordentligt igen. Det hjälper ju lite.

Tack, vad snäll du är :) Jag ska försöka tänka positivt.

Kul! Hittade ni nå användbart här nere? ;)

Kram