fredag 26 februari 2010

Min 20års present - SYMASKIN

Hej alla!

När jag fyllde 20år så fick jag pengar för att köpa mig en symaskin.
Igår var vi och valde ut en bra maskin. Det blev en Bernina - Bernette 56.
Min mamma är sömmerska och sa direkt när vi pratade om symaskiner att jag skulle ha en Bernina - så det var bara att lyssna. Jag litar fullt på henne. Och de lilla jag testat sy på den, så är jag super nöjd.

Är så fruktansvärt sugen på att börja sy igen. Men man måste ha tid och tyg.




Som många vet är att jag i 9:an upptäckte mitt intresse för att sy kläder. Vi fick chansen att sy svåra klänningar och jag gav mig på en 1700-tals klänning. Jag är så nöjd att jag gjorde den och att jag hade den när jag gick ut 9:an.

Kanske inte blir nått sånt arbete nu, men jag kan säga er att man blir fruktansvärt sugen. Ångrar lite att man inte gick hantverksgymnasium som jag kom in på. Men valde att arbeta med djur.
Nu ska jag bara hålla koll på nya snygga tyger så jag kan få använda min nya leksak! :)
Ha en bra helg alla!
Kramar Hanna

1 kommentar:

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Ja skulle behöve en symaskin oxå=) Min gamla e trasig, och skomakar maskinen behöver ny rem =( Inte bra om man vill sy selar=)
Ha det gott.
Kram