lördag 20 februari 2010

Ännu en dag med pyssel!

Hej alla där ute.
Min dag började inte så bra, vaknade med ännu värre förkylning. Men med denna donna i livet så blir allt mycket bättre! :)
Just nu är hon i slutet av sin skendräktighet, hon har varit en ren pina!

Vi har nu bestämt oss för att para henne till våren och är nu ute efter en snygg Jack Russell kille, helst vit & svart om man får vara kräsen! :) Skriv gärna en komentar om det är så att DU har eller känner nån med en snygg hanhund!


Under all sjuka så satte jag mig ner och pysslade med underskåparna i köket. Har en förmåga att släppa en massa färg och ligga i kastrullerna. Så jag har piffat upp skåparna med presentpapper med noter på. Blev riktigt mysigt. Bra tips till er andra med dåligt underlag i skåparna.


Visst kan morgonen vara jobbig, men när man tittar in i skåpen och får syn på dessa skönheter så är det plötsligt en bra dag. Detta är en utgående serie i Rörstrand som heter FRESTA!


Är så fruktansvärt mysig serie. Synd att dom slutat med den.


Ska visa lite av mina skåpar. Kanske syns varför bloggen heter Hanna´s Gröna Värld!


ÄLSKAR GRÖNT!!!
Godingar från min underbara Sambo, 6st retro glas. Super mysiga!

Dom här glasen dricker man jämt i, är mina favoriter från BODA NOVA med grönt tryck, konstigt nog :P!




Super snygga serveringsskålar från MINE - KOSTA BODA.

Nu väntar jag på en kompis som ska komma och uppmuntra med lite mat!
Ha en bra helg.
Kramar Hanna

1 kommentar:

Smycka dig sa...

Hej gumman, vsd smart du är med papper i skåpen och noterna är ju tuffa...passar en sångfågel som du!!

Trevligt att du äntligen visar dina fina samlingar med porslin.
kram Mammas