lördag 30 januari 2010

Middags dags

Middags dags!


Varannan vecka är min UNDERBARA Sambo bort på jobb. Så helgerna är inte lika roliga som dom brukar vara. Idag har jag ändå bestämt mig för att laga lite Assiatisk gryta.


Har börjat med viktväktarna och detta är ett jätte bra recept på bra mat som man blir riktigt mätt på.

Du behöver:
0,5-1kg Stek
Wokgrönsaker classic
1 x Passeradetomater (beroende på mängd)
Söt sur sås
Soja (kinesisk)
Tomatpure
Ris - valfritt


Kryddor:
Ingefära
Paprika
Chili
Curry

Börja med att tärna köttet. Stek köttet i stor panna (de lär behövas) krydda med salt & peppar, tillsätt wokgrönsaker bryn till en fin färg.

Här har ni köttet och wokgrönsakerna:


Tillsätt sedan passeradetomater, tomatpure, lite soja, önskad mängd söt sur sås (endast så man känner lite eftersmak). Krydda sedan som du vill ha det. Själv tycker jag om väldigt starkt och tar ungefär 3-4 krm av varje krydda.
Låt puttra ett tag. Sedan är det klart för servering.

En sån här middag ligger mellan 8-10P. Den här maten är riktigt mättande med alla grönsker och du får njuta av en riktigt god måltid.

Nu ska jag njuta av min underbara Assiatisk-inspirerand gryta framför tv:en.

Hoppas alla får en trevlig helg.

Kramar Hanna

4 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

Hejsan hej
Men de där såg ju riktigt gott ut =) Nu blev jag sugen på mat igen =)
Ha en fin kväll. Kram

Shamandalie sa...

Jodå, jag försökte träna lite åt dig också. Men jag är tveksam till om du kunde känna av det ;)
Hoppas du är bättre nu iaf, det är så drygt att vara sjuk...

Är du med i ViktVäktarna nu lr? Jag har velat gå med, men har fått veta att det finns inte i Älvsbyn.

Kram

Shamandalie sa...

Nu är det jag som har blivit sjuk istället xP Är inte hemskt än iaf, men fick feber igår efter gymmet...
Attans! Går omkring här hemma och svettas och fryser om vartannat x]

Pappa har varit med nyligt, så tänkte få låna hans böcker och få hjälp av honom. ViktVäktarna är ju ändå ett bättre alternativ än typ Nutrilett osv. ViktVäktarna funkar i längden, inte bara för stunden.

Kram

Shamandalie sa...

Jag hade feber i typ två dagar, sen försvann det :P Helknäppt...

Vi får ta det en annan dag då. Är ju svårt att passa in det varje gång! Livet bjuder ofta på nån överraskning ;)

Jag ska bara ta mod till mig och säga till päronen att jag vill köra med ViktVäktarna. Vill helst gå ner ca 10 kg, men problemet är att jag har inte så bra tålamod när det gäller såna grejer... Vill som se resultat DIREKT xP Men jag vet ju samtidigt att det inte funkar så.

Vi höres!
Kram